Recenzje

Recenzja Star Tap – Idle Space Clicker

Informacje podstawowe

Star Tap – Idle Space Clicker, gra studia Inzen Studio, początkowo zadebiutowała we wczesnym dostępie, jednak od kilku tygodni gra jest już dostępna jako pełnoprawna produkcja. Jak pewnie wszyscy się już domyślają po samym tytule jest to połączenie cickera i idlowania. Gra bardzo dobrze łączy oba te rozwiązania i “opłacalne” jest zarówno granie aktywne, gdzie skupiamy się na ciągłym klikaniu, jak i pozostawienie całej pracy naszym pomocnikom w postaci dronów.

Star Tap – Idle Space Clicker posiada również szczątkową fabułę, gdzie główna bohaterka Stella eksploruje bezgraniczny kosmos. W tym gatunku nie jest to standardem i zasługuje na wyróżnienie.

Oprawa

Gra charakteryzuje się prostą estetyczną grafiką, z przyzwoicie wykonanymi efektami. Gdy nasza rakieta przyspiesza z jej silników zaczynają lecieć płomienie, tło się rozmywa i od czasu do czasu na ekranie pojawiają się małe rozbłyski lub smugi imitujące mijane obiekty i dodające uczucia prędkości. W tle możemy również zobaczyć planety lub ciała obce, z których odlatujemy lub te do których się zbliżamy, taki mały detal, ale jak najbardziej cieszy.

Główny ekran gry

Poprawnie są również wykonane wszystkie menu’sy i zakładki, są czytelne i łatwo dostępne nawet na małych ekranach. Już po paru minutach gry jesteśmy w stanie zrozumieć wszystkie mechaniki i bez problemu się w nich odnaleźć. Twórcy oddają do naszej dyspozycji, tak że wybór trybu wyświetlania dużych cyfr, możemy skorzystać z bardziej typowego dla gatunku oznaczania ich przez systemy literowe np. “aa, “bb” itp. lub naukowego. W grze występują również trzy ustawienia graficzne, niskie, średnie i wysoki, które w przypadku słabszych urządzeń mogą nam pomóc w osiągnięciu płynnej rozgrywki.

Opcje między innymi graficzne oraz trybu wyświetlania

Podsumowując oprawa wizualna gry jest wykonana jak najbardziej poprawnie, chociaż mi osobiście stylem przypomina lekko przeglądarkowe gry flashowe. Zarówno nasz rakieta jak i pomocnicy składają się z prostych elementów graficznych pokrytych, również prostymi gradientami. Nie jest to szczyt umiejętności designerskich, ale na pewno znajdą się ludzie, którym taka oprawa się spodoba.

Niestety o oprawie dźwiękowej ciężko powiedzieć cokolwiek dobrego i jeżeli ode mnie by to zależało gra powinna być odpalana z automatycznie wyciszonymi dźwiękami. W tle zapętlona ambientowa melodyjka, w bardzo złej jakości, której i tak prawie nie słychać bo zagłusza ją dźwięk silników, który też potrafi nas szybko zmęczyć. Trochę lepiej wypadają dewizki otwieranych okienek, ulepszanych rzeczy itp., ale i tak nie na tyle dodrze, że chciało by się ich słuchać.


Rozgrywka

Wydawało by się że o rozgrywce w grze polegającej na klikaniu nie da się powiedzieć nic ciekawego, ale Panie i Panowie z Inzen Studio, postarali się aby ich gra nieco wyróżniała się z tłumu. Standardem dla gatunku jest to, że przechodzimy między piętrami, na których zabijamy określoną liczbę przeciwników za których otrzymujemy złoto. W przypadku Star Tap – Idle Space Clicker jest trochę inaczej, zamiast poziomów mamy planety, konstelacje i galaktyki, między którymi się przemieszczamy. Klikając w ekran nasza rakieta przyspiesza i i czas w jakim dotrzemy do celu się skraca, natomiast gdy przestaniemy klikać nasza rakieta lekko zwolni i czas się wydłuży. Ale to nie wszystko bo w takim wypadku, ktoś mógł by sobie pomyśleć, że jest skazany na bezustanne klikanie, aby osiągać kolejne cele w jak najkrótszym czasie. Twórcy pomyśleli również o tym i na przykład, gdy rozpędzimy naszą rakietę i przestaniemy klikać to owszem lekko ona zwolni, ale nigdy do prędkości początkowej, zawsze będziemy trochę szybsi i trochę bliżej celu.

Zapuszczamy się w nieznane

Tak rozwiązany system przemieszczania się w kosmosie, może nie jest do końca zgodny z prawami fizyki, ale daje graczowi pewne poczucie, że każde kliknięcie jest ważne i jesteśmy już coraz bliżej. Oddziałowe to w pewnie sposób na naszą psychikę.

W naszych podróżach po niezbadanym kosmosie będą nam również towarzyszyć pomocnicy w postaci dornów, których poza ulepszaniem za walutę z gry, możemy również ulepszać co 2 godziny o 3 poziomy. Takie ulepszenie jest permanentne i zostaje nawet po zresetowaniu progresu.

Typowi przeciwnicy, za których dostawalibyśmy złoto zostali zastąpieni duszami gwiazd, pulami kliknięć, które jeśli zostaną przeklikane dadzą nam pewną ilość waluty oraz lekko skrócą dystans jaki pozostał nam do przebycia. Poza tą drugą opcją, byli by to zwykli przeciwnicy, z których każdy kolejny jest silniejszy, a tak mamy ładnie ubrane praktycznie to samo w nowe szaty, bardziej pasujące do klimatu produkcji.

Poszczególne tryby działania silników posiadają osobne animacje głównej bohaterki

Jedną z najciekawszych mechanik jaką twórcy wprowadzili do Star Tap, wydaje się być możliwość modyfikowania trybu działania silników naszego statu. Do wyboru mamy jeden z 3 trybów, każdy nastawiony na inne podejście do gry, w jednym dostajemy walutę za kliknięcia, który pomaga w odkrywaniu dusz gwiazd a ostatni pozwala nam osiągać większe przyspieszenie.


Zawartość

Zawartość w grze takieto typu raczej ciężko oceniać po dostępnych trybach rozgrywki, ponieważ cel gry jest tylko jeden dolecieć jak najdalej. Dlatego w tej sekcji skupimy się głównie co dodatkowego gra ma do zaoferowania, skille, ulepszenia, drony, wszystko co w jakikolwiek sposób można rozwijać, alby osiągać coraz to lepsze wyniki.

Początek przygody

Trzeba przyznać, że twórcy postarali się wprowadzając do gry tło fabularne i w porównaniu z podobnymi produkcjami wypada to całkiem nieźle. Fabuła jest przedstawiana w postaci animowanych komiksów, które odblokowujemy dzięki postępowi w grze, jest ich aż lub tylko 13 zależy jak na to patrzeć.

niektóre z dostępnych umiejętności

Odnośnie dostępnych w grze ulepszeń mamy zupełny standard. Ulepszenia statku odpowiadające za poziomy naszych umiejętności aktywnych, oraz te za “siłę” naszych kliknięć. Dostępne są takie skille jak: automatyczna liczba kliknięć na sekundę przez określony czas, skok w czasie do przodu (moja ulubiona umiejętność), wzmocnienie “siły” kliknięć, przyspieszenie działania dronów oraz dostawanie surowców za każde kliknięcie

Ulepszenia naszych pomocników, których na wyższych poziomach dostają różne perki wpływające między innymi na szansę na krytyczne kliknięcie, zwiększające ilość otrzymywanych surowców itp., dodatkowo na poziomach 1000 i 2000, możemy dokonać ewolucji każdego z naszych dronów i zdecydować czy ma on gwarantować nam więcej surowców podczas idlowania czy ma aktywnie przyłączać się do klikania. W grze do odblokowania jest kilkadziesiąt dornów, z których każdy ma 12 ulepszeń (na 10, 25, 50, 100, 200, 400, 800, 1000, 2000, 3000, 4000, 5000 poziomach), takie liczby mogą robić wrażenie. Na pewno trzeba będzie się nie raz zastanowić w co zainwestować. W grze występuje również wspominany wcześniej system ulepszeń permanentnych, raz na 2 godziny możemy ulepszyć jeden z naszych dronów o 3 poziomy.

mogło by być lepiej, ale zawsze jakiś progres będzie

Pewną normą dla gatunku clickerów jest resetowanie naszych postępów, w zamian za możliwość otrzymania permanentnych bonusów, które ułatwią nam kolejnych podejść do ustanawiania nowych rekordów. Star Tap nie stanowi wyjątku od reguły, to jak daleko uda nam się dolecieć podczas obecnej rozgrywki i to ile razy ulepszymy naszych pomocników wpływa na to ile otrzymamy punktów ulepszeń części naszej rakiety. Ulepszenia otrzymujemy losowo w coraz większych cenach, wiec trzeba mieć trochę szczęścia, aby w miarę tanio dostać coś dobrego na naszym obecnym poziomie. Zostały one podzielone na 8 głównych kategorii, które między innymi reprezentują bonusy do naszego na napędu, dronów, waluty otrzymywanej za reset postępów itp.

permanentne ulepszenia statku

Za walutę premium możemy zmieniać wygląd naszego statu, co poza zmianami wizualnymi daje nam również konkretne bonusy. Twórcy podzielili statek na 4 główne części, z których każda możemy modyfikować z osobna lub zdecydować się na kupienie jednego z datowych zestawów. jeżeli zdecydujemy się na zwykłe malowanie premium, będziemy mogli również przyozdobić naszą rakietę naklejkami, które również dają bonusy. Za gemy lub prawdziwe pieniądze możemy również nabyć kilka dodatkowych dronów (co jest lekkim P2W), odnowić skille, przyspieszyć statek, dostać surowce. Moim zdaniem twórcy lekko przesadzili, ale na szczęście w grze da się farmić gemy niestety nie wszystko za nie kupimy.

sweet!

Z mniej znaczących, rzeczy w grze zobaczymy również system osiągnięć z nagrodami w postaci gemów (in-game oraz Google). Nagrody za codzienne logowanie oraz statystyki naszych gier. Więcej surowców po obejrzeniu reklamy i tym podobne


Podsumowanie

Mechanicznie gra jest bardzo dobra, oferuje również parę świeżych rozwiązań w gatunku clickerów i gier typu idle. Stylistycznie, można się do paru rzeczy przyczepić, ale grafika jest w miarę przyjemna i nie gryzie w oczy, a do słuchania dźwięków z gry nikt nas nie będzie zmuszać (ze względu na udźwiękowienie ocena końcowa jest lekko zaniżona, dlatego polecam zwracać uwagę również na oceny za poszczególne kategorie).

Trzeba wspomnieć, że gra ma pewne systemy P2W, gdzie za pieniądze znacznie przyspieszymy swój progres, ale nie wszystkim to przeszkadza, tym bardziej, że gra jest praktycznie single player, poza rankingami online nie stracimy praktycznie nic.

Od siebie dodam jeszcze, że w grze spędziłem kilkanaście godzin i bawiłem się dobrze, ale wolał bym tą produkcje zobaczyć w klimatach Fantazy

Plusy:

  • dobrze zbalansowana rozgrywka,
  • mnóstwo drug rozwoju, dużo systemów ulepszeń, z których każdy jest przyzwoicie rozbudowany.
  • łatwa do zrozumienia rozgrywka

Minusy:

  • oprawa dźwiękowa zawodzi na każdej płaszczyźnie,
  • przesadzone P2W,
  • uciążliwe ulepszanie wszystkich dronów przed resetem.

Media

Poniżej możecie zobaczyć całkiem dobrze zrealizowany zwiastun Star Tap – Idle Space Clicker

Gra oczywiście jest dostępna za darmo zarówno na Andoidzie jak i iOS, do pobrania zapraszam poniżej, możecie również podzielić się swoimi wrażeniami, jeżeli ogrywaliście tą produkcję

 


Rozgrywka - 5.4
Zawartość - 7.6
Oprawa - 4.2

5.7

Ocena końcowa

Tagi
Pokaż więcej

Dodaj komentarz

Zobacz również

Close
Close
Close